SAS udvikler - etablering af Data Warehouse

Vil du være med til at etablere et Data Warehouse til Topdanmark's nye forsikringssystem?

Vil du være med fra starten i vores helt nye projekt, hvor vi etablerer Data Warehouse til vores nye forsikringssystem?

Vil du være en del af en datadrevet virksomhed, hvor vi strategisk har valgt SAS som platform?

Vil du arbejde med de nyeste teknologier inden for SAS-udvikling? 

I Topdanmark’s Økonomi & Data har vi for nylig etableret en organisatorisk enhed, ”Koncern Data Warehouse” med stærk strategisk fokus på at gøre Topdanmarks beslutningsprocesser endnu mere datadrevne.

Økonomi & Data består af p.t. omkring 70 medarbejdere, der arbejder med Data Warehouse, Business Intelligence, Analytics og økonomistyring. 

Vi står over for flere spændende nye tiltag, bl.a. at skulle implementere et nyt forsikringssystem (Guidewire), og i den forbindelse skal vi etablere et helt nyt Data Warehouse baseret på SAS-teknologi og -platform. SAS-platformen er i konstant udvikling, både hvad angår volumen og kompleksitet.

For at kunne gennemføre denne udvikling og efterfølgende drive og optimere platformen ønsker vi os en ny dygtig kollega.

 

Hvad får du?

Du kommer med fra starten i et nyt team på 6, som arbejder både teknisk- og forretningsorienteret med vores Data Warehouse til vores nye skades-koncern, Data Warehouse forsikringsløsning. Herudover har vi et tæt samarbejde i hele BI- og Data Warehouse-området med hjælpsomme kollegaer, som er skarpe og kompetente sparringspartnere.

Vi stræber hele tiden efter at arbejde med de nyeste versioner af SAS, og du får lov til at holde dig ajour med disse værktøjer og gøre dig gældende i dagligdagen. Vi har et stort community af SAS-udviklere i IT og forretningen med gode muligheder for videndeling og sparring. SAS er den primære platform for Topdanmarks arbejde med data. Vi investerer i SAS-platformen og er fx i gang med at implementere SAS Viya.

Vi er en flad organisation, hvilket betyder stort råderum og kort fra ide til handling. Vi har en uformel omgangstone og god humor. 

Ledelsesstilen er baseret på tillid og vi investerer meget gerne i din fortsatte faglige og personlige udvikling. 

Om opgaverne

I selve projektet arbejder vi agilt/scrum. Du kommer til at arbejde med Skades-koncernløsningen i hele leverancekæden: 

  • Behovsafdækning
  • Analyse og design
  • Kravsspecifikation/afgrænsning
  • Kode
  • Test og review 

Herudover kommer: 

  • Deltagelse i alle typer af opgaver fra nyudvikling af større projekter til ad hoc-opgaver
  • Koordinering og rådgivning på udviklerniveau f.eks. i rollen som Lead på opgaver
  • Opfølgning på daglig drift af Data Warehouse
  • Aktiv deltagelse i udvikling og modernisering af Topdanmarks dataplatform.

Du tilbyder

  • Flere års erfaring på SAS-platformen, herunder ETL-arbejde, datamodellering, dimensional modellering, analyse, design samt SAS Data Integration Studio og SQL  
  • Nogen erfaring med ledelsesrapportering og visualisering
  • Nogen erfaring med agil udvikling i teams 
  • Analytisk og struktureret tilgang til opgaverne 
  • Åben og imødekommende natur 
  • Interesse i forretningens anvendelse af de løsninger, du laver 
  • Gode kommunikationsevner på dansk og gerne engelsk.

Desuden er du selvstændigt tænkende, men du er også en teamplayer, som kan lide at sparre og vidensdele med kollegaer. Du er i stand til at organisere eget arbejde, og er interesseret i at udvikle dig både fagligt og personligt. Du er interesseret i at lære nye teknologier og forretningsområder, og du arbejder resultatorienteret. Måske har du kendskab til forsikringsbranchen.

Lidt mere

Topdanmark har stærkt fokus på digitalisering og på at anvende fremtidens teknologi. Vi har indrettet vores organisation med selvstyrende teams og et ledelsessystem, der understøtter dem ud fra en agil tankegang.

 

 

 

Mette Møller Simonsen

Mette Møller Simonsen

Partner

Telefon: +45 24 86 46 46
E-mail: mette@timework.dk

Om Topdanmark

En arbejdsplads med trivsel
Topdanmark har ca. 2.450 medarbejdere fordelt over hele landet, og det er vigtigt for os at være en attraktiv arbejdsplads med et fagligt stimulerende miljø og sund trivsel. Vi arbejder hele tiden på at styrke arbejdsglæden for vores medarbejdere og har bl.a. sund kantineordning, gratis frugt, kunst-, vin- og foredragsforeninger, mulighed for fleksible arbejdstider, sundhedsordning og sportsklubber. 

Vi måler jævnligt på trivslen blandt alle medarbejdere. Resultaterne er gode og vidner om, at vores medarbejdere er glade for deres arbejdsliv. 

Læs mere om Topdanmark på deres website her