IT Projektleder til nye digitale projekter hos Købstædernes Forsikring

  • Vil du være med til at videreudvikle vores digitale løsninger internt – og eksternt?

  • Er du pragmatisk og kan tilpasse metoder og værktøjer til det enkelte projekt?

  • Er du typen der involverer dig og sætter dine fodspor i projekterne?

  • Vil du være med til at påvirke og videreudvikle vores processer? 

    Vores mål er at gøre det så let som muligt, at være kunde hos Købstædernes Forsikring.

    Du vil, som en dygtig og engageret IT-projektleder, blive en central del af at levere målene i vores strategi. Du vil blive en del af vores PMO (Project Management Office), og skal være med til at planlægge og implementere IT projekter i organisationen samt optimere den måde vi arbejder på. 

    Hvem er vi?

    Købstædernes Forsikrings PMO, er et mindre team med ansvar for levering af strategiske projekter bl.a. på IT-området. Vi har ansvaret for at planlægge og implementere de projekter som er prioriteret af ledelsen.

    Vi er med i planlægningen fra start til slut og er derfor ansvarlige allerede fra analysefasen med fokus på etablering af scope, budget, business case og plan. Vi er ansvarlige og udførende fra design over udvikling til endelig implementering. Projekterne udføres i tæt samarbejde med forretningen og IT, så du har en væsentlig rolle i at afstemme plan og forventninger med alle relevante involverede. 

    I Købstæderne Forsikring har vi vores eget interne IT-udviklingsteam til vores kerne forsikringssystem MIA og vores onlineløsninger. Desuden har vi et team bestående af forretningsudviklere og testmanager som også involveres i projekterne efter behov. De fleste projekter vil blive leveret udelukkende med brug af interne ressourcer, men du skal lejlighedsvis også samarbejde med, samt håndtere eksterne partnere. Vores projektmodel er traditionel, men vi kombinerer den med alt det bedste fra den agile metode og planlægger vores tilgang efter det specifikke projekt. 

    Købstædernes Forsikring er karakteriseret af en flad organisationsstruktur, med korte beslutningsveje og højt til loftet. Vi lægger vægt på et uformelt arbejdsmiljø, og vi arbejder tæt sammen med kolleger på tværs af virksomheden for effektivt at levere vores projekter. Sidst men ikke mindst bor vi centralt i København, hvor vi har skøn udsigt over havnen og en dejlig kantine. 

    Her er jobbet til dig som:

    Du har dokumenteret erfaring som it-projektleder i hele projektets livscyklus. Du kan levere løsninger med værdi, som forankres i organisationen.

    Metodeapparatet er i orden (fx PRINCE2, IPMA)

    Du har erfaring med at indgå aftaler med, samt håndtere eksterne leverandører

    Du er komfortabel med at drive flere projekter parallelt

    Erfaring fra forsikringsbranchen vil være en fordel. 

    PMO temaet:

    I PMO-teamet vil du kunne tale fag og få sparring på din tilgang. Du vil blive del af et team som drives af sammenspillet mellem mennesker, processer og systemer og som fokuserer på at levere og skabe værdi.

    For hvem det er naturligt at opbygge det gode team, at spille andre gode og løbende at forbedre måden, vi gør tingene på. 

    Vi forventer, at du er …

    • initiativrig og løsningsorienteret
    • god til at skabe og pleje relationer
    • god til at håndtere pressede situationer
    • en person med øje for detaljerne
    • god til at kommunikere
    • nysgerrig efter at lære systemerne at kende
    • … helt din egen

Vi glæder os til at høre fra dig

Vi samarbejder med TimeWork om rekrutteringen, spørgsmål kan rettes til Mette Møller Simonsen på mobil 24 86 46 46 eller send uddybende CV til mette@timework.dk mærket: ”IT-projektleder”.

      Mette Møller Simonsen

      Mette Møller Simonsen

      Partner

      Telefon: +45 24 86 46 46
      E-mail: mette@timework.dk

      Om Købstædernes Forsikring

      Vi er Danmarks største og ældste, landsdækkende erhvervs- og privatforsikringsselskab med kundeejerskab som selskabsform. Vi føler os dog som de yngste, da vi de seneste år har begivet os ud på en fornyelsesrejse, med stor vækst til følge.

      Vores mål er at skabe lønsom vækst. Vi er ikke ejet af en fond eller aktionærer, og derfor skal vi ikke udbetale vores overskud til aktionærer. Vi kan i stedet fokusere på at drive en bæredygtig og sund forretning, der kan vokse sig større og stærkere, så vi fremadrettet kan levere effektiv og nærværende service og rådgivning – til glæde for vores kunder. Dette skal bl.a. ske via vores strategi som fokuserer på digitalisering og effektivisering over de kommende år.

      Vi er uafhængige af køn, etnicitet og diversitet, og behandler alle kandidater ligeligt ud fra faglige kvalifikationer.

      Læs mere om Købstædernes Forsikring på deres website her.

      Bliv del af et PMO team som drives af sammenspillet mellem mennesker, processer og systemer og som fokuserer på at levere og skabe værdi. For hvem det er naturligt at opbygge det gode team, at spille andre gode og løbende at forbedre måden, vi gør tingene på.